Domů > Trendy > ZAMYŠLENÍ: Na Google se něco děje, ale co to vlastně je?

ZAMYŠLENÍ: Na Google se něco děje, ale co to vlastně je?

Na Google se od března očividně něco děje, ale o tom, co to ve skutečnosti je, se zatím nějak nemluví… Pojďme se na to podívat společně a uvidíme…Zhruba od začátku března začal Google enormně procházet mnoho webů, což je možné vidět na statistice procházení v Google Webmaster Tools (dále jen GWT), viz. obr níže.

statistika-prochazeni

Nejprve to vypadalo na klasický přepočet page ranku, ale ten se nakonec nekonal a tak vyvstala otázka, co se to vlastně děje? Ti pozornější si později všimli, že se jim značně pohnul počet indexovaných stránek v Google a to zpravidla směrem dolů. V mnoha případech byl pád na 10 – 20 % původního počtu indexovaných stránek.

I já jsem si toho všiml u nejednoho webu s tím, že u eshopů mi Google dal v GWT dotaz k několika parametrům URL adres, zda jsou skutečně důležité. U několika e-shopů, které spravuji, jsem parametry znovu pečlivě označil a u dvou jsem chtěl konzultovat s majiteli. Než se majitelé ovšem rozhoupali a dohodli jsme co je a není důležité, manuální volba zmizela. Proč? Byla to novinka, kterou Google stáhnul, nebo to byla jen krátkodobá pomoc, kdy měl člověk možnost zvolit a nezvolil-li, tak to udělal algoritmus sám? Pro mě trochu podivné…

Mohlo by se tedy zdát, že nadměrné procházení bylo způsobeno nějakým novým přepočtem stránkování a třídění stránek, ale to mi také přijde jako málo pravděpodobné.

Na Google se asi fakt něco děje

Jak se všude píše, probíhají různé změny, které si mnozí dokáží interpretovat různě. Když odbočím, tak mi dokonce psal jeden zákazník, který má placený zápis na PageRank.cz, že mu spadl počet indexovaných stránek na Google z asi 2300 na pouhých 230 a že si přečetl u Draga na 404m článek, z čehož vydedukoval, že onen jeden zaplacený odkaz z ledna 2014 může za jeho snížení počtu indexovaných stránek a chtěl ho okamžitě zrušit.

K tomu jde říci jediné – článek si pán dostatečně nepřečetl, nebo problematice vůbec nerozumí. Pro všechny – nějakou automatickou penalizaci nedostanete za jeden odkaz, ale ze dlouhodobou činnost porušující pravidla! Za tím si stojím. Lze to argumentovat i tím, že kdyby stačil jeden odkaz, byť sebe silnější/lepší(horší) nebo jak ho specifikovat, tak by se velmi dobře dala sabotovat konkurence a sestřelit jí jedním koupeným odkazem „někde“. Než by na to konkurence přišla, vydělali byste balík… Takhle to zatím nefunguje a myslím, že ani nikdy fungovat nemůže. Google by totiž popřel vše normální a přirozené.

Nechci tím říci, že máte dělat zakázané praktiky, ba naopak byste se jim měli vyvarovat, ale chci říci to, že jeden odkaz nemůže nikdy za vše!

Abych se vrátil k tématu – na Google se opravdu něco děje. Proběhla v posledních dnech na několika místech z práva o tom, že Google začal účinně postihovat site-wide odkazy, což doteď dělal, ale ne dostatečně razantně. Česka se to zatím zcela nedotklo, ale bude to brzy… A zde by mohlo přijít vysvětlení nadměrné aktivity robota, který prochází od března všechny stránky. Podle toho co se zatím píše, to vypadá na změnu algoritmu, která má za následek jednak snížení počtu indexovaných stránek, ale také asi zlepšení potírání patičkových odkazů.

Ať dělá „nový“ algoritmus cokoliv, tak je to alespoň podle mě další signál o tom, že se Google skutečně hodně snaží a jde mu to. Pokud začal v zahraničí potírat i site-wide odkazy velmi razantně, tak je jen otázkou času, kdy to postihne česko a mnoho českých „garantovačů pozic“ bude mít pod hehe…

Celkově si myslím, že se chystá něco trochu většího, než jen snížení počtu indexovaných stránek nebo přepočet page ranku, jen se o tom zatím nemluví a zatím můžeme jen spekulovat. Uvidíme za pár dnů či týdnů, zda se situace uklidní, nebo zda vypukne něco velkého, jako byla panda, tučňák apod.

A co si o tom celém myslíte vy? Napište to do komentářů a pojďme o tom diskutovat…



O autorovi příspěvku: Ing. Jan Kalianko

Jsem konzultant věnující se výhradně e-shopům. Pomáhám jim více vydělávat při stejných vstupních podmínkách. Napsal jsem první českou knihu o tom, jak vybudovat úspěšný e-shop, pořádám E-shop víkend, E-shop summit, UX&CRO summit, E-shop akademii a v neposlední řadě jsem také CEO SvětBot.cz. Od roku 2017 vedu školení open-source nástroje Mautic, který je určený pro marketingovou automatizaci. A když mám trochu volna, přednáším na konferencích o e-shopech.

5 komentářů

  1. Penguin 3.0
    Pavel Ungr recently posted…Definice: Co je SEO?My Profile

  2. Už se to chystalo dlouho, možná je to opravdu ono.

    • Ing. Jan Kalianko

      Tak o tom se mluví dlouho a je otázkou, jak moc je to reálné… Stačí aby někdo někde řekl, že by to mohlo být a všichni se toho pak chytnou a je panika… Dokud G neřekne nic, tak se asi budeme jen dohadovat.

      Ono je vlastně jedno, jak to pojmenujeme, hlavní je co to provede a jak nás to postihne 🙂

  3. Málo pravděpodobné to není, jedná se o aktualizaci (Refresh DB): K datu 9.3.14, stav indexu odráží data vaší konkrétní kombinace protokolu a webu.
    Martin Kohout recently posted…OnePlus One naceněný v ČecháchMy Profile

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Zvýrazněná (označená) pole jsou povinná *

*

CommentLuv badge

Více v alegoritmus, google, odkazy, site-wide, vyhledávače, zamyšlení
Google Analytics testuje nový vylepšený měřící kód

Google Analytics je služba společnosti Google, která nabízí měření návštěvnosti...

Zavřít