Domů > Procesy v e-shopech > Shrnutí roku 2018 a co připravuji na rok 2019

Shrnutí roku 2018 a co připravuji na rok 2019

Ano, je teprve 6. prosince a kalendářní rok ještě neskončil. I tak jsem se už dnes vrhl na bilancování toho, co se letos povedlo a nepovedlo, protože většinu projektů mám uzavřených a brzy nastane vánoční čas, kdy si chci dát volno.

Vše začalo prodejem firmy

Předem musím říci, že rok 2018 byl jeden z těch nejúspěšnějších, které jsem zažil. Vše začalo už v roce 2017, kdy jsme se rozhodli prodat SvětBot.cz a rozhodili jsme v oboru sítě. Nakonec se nám v létě 2017 podařilo najít vhodného kupce a od 1. února 2018 jsme firmu prodali. SvětBot.cz se zařadil ke dvěma dalším velkým obuvnickým e-shopům a 20+ kamenným prodejnám.

Já osobně jsem šel pro nového majitele pracovat – původně jsem byl do července v kancelářích v Brně, později jsem pracoval pouze z domova. Na konci října 2018 jsme spolupráci ukončili a mě se rozvázali ruce na mé další projekty.

S tím, jak se mi podařilo firmu prodat jsem získal mnohem více volného času a také díky prodeji konečně finanční nezávislost. Ta byla po více jak 12 letech, kdy jsem žil velmi skromně a vše co se vydělalo se investovalo zpět do firmy, doslova úžasná. V minulosti byly dokonce roky, kdy jsme si neplatili mzdu vůbec a jak se říká „žrali jsme trávu“. I to je někdy podnikání.

Nyní jsem ve stavu, kdy nemusím mnoho let nic dělat a mohl bych si jen užívat. To ale není to, co bych dokázal. Jsem člověk, který musí pořád něco tvořit a něco dál někam posouvat. I proto jsem začátkem srpna, když jsem v Brně už měl jen částečný úvazek a za měsíc volnějšího času jsme si vše srovnal, napsal veřejně, že hledám novou výzvu.

Výzva měla ohlasy

Ohlasů jsem zaznamenal stovky a reálných nabídek více jak 80. Přišly i z obrovských firem jako Kiwi.com, Globus nebo od jedné z on-line lékáren. Já měl ale trochu jinou představu – nejsem člověk, co by si šel sednout na full-time do Prahy nebo Brna do kanceláře v korporátu. Bydlím na vesnici (kam už elektřina a internet také dorazily) a mám rád svoji volnost a klid. Chci dělat buďto externě nebo vůbec.

Díky tomu mi z výzvy vzešlo „jen“ několik klientů, se kterými dlouhodobě spolupracuji na narovnání jejich firemních procesů a jejich přizpůsobování k dalšímu růstu. To je to, co mě nejvíce baví. A díky tomu, že mám své skvělé klienty, kteří mě opravdu baví, zbývá mi čas i na moje další aktivity v oboru vzdělávání e-shopařů.

Vzdělávat e-shopaře je běh na dlouhou trať

Jak jistě víte, už mnoho let děláme s mým teamem konference a jiné podobné akce pro cílovou skupinu e-shopařů. Naším posláním je dlouhodobě kultivovat český on-line a e-commerce. Myslím že se nám to daří. Pokud se poohlédnu za rokem 2018, tak jsme v polovině března uspořádali největší on-lajňáckou akci všech dob, která kdy v ČR byla – E-shop Summit & Expo! Ve stručnosti se jednalo o veletrh + konferenci, kde prošlo na 2 500 lidí z oboru a ukázala Česku, že e-commerce veletrh v ČR se dá dělat pořádně a dobře!

Samotné ohlasy na akci byly tak silné, že ač jsme si ještě před akcí nebyli jisti, jestli ji budeme opakovat, bylo jasné, že musíme. Nakonec jsme na ročník 2019 zamakali a přinášíme Czech On-line Expo 2019, které bude 29.-30. března 2019 a bude opravdu mega. O samotném expu ale až o trochu dále v tomto článku.

Také mám osobní život

Co zatím ale nebylo vůbec řečeno, tak je osobní život. Díky prodeji firmy přišel ten správný čas i na narovnání osobních věcí a řešení rodiny. Není asi tajemstvím, že se mi na začátku září narodila dcera, kterou strašně miluji a jsem hrdý tatínek, který se naší holčičce každý den věnuje a strašně si pozici otce užívá. I právě rodina byla jedním důvodem, proč firmu prodat.

A co plány na rok 2019

Takže rok 2018 byl doslova famózní a zažívám nejlepší období svého života. Asi i právě proto mám strašně moc sil posouvat naše projekty dále a budovat nové věci. A tím se dostávám k věcem, které plánuji na rok 2019 – a že toho není málo:

  1. Spuštění E-shop klubu – nebude v roce 2019, ale ještě letos. Konkrétně za pár dnů, až vše na webu doladíme. Bude se jednat o novinku, která tu v ČR není – klub pro e-shopaře, kde pro členy budeme připravovat akce, školení, workshopy, semináře či konference, budeme pro ně pořádat setkání nebo řídit výměnu zkušeností. Zároveň přineseme e-shopařům výhody od našich partnerů nebo rozbory právních otázek e-shopu. Těch činností, které budeme pro členy dělat, je mnoho a vydají na samostatný článek. To ale až jindy.
    Samotný E-shop klub mám v hlavě už dlouho, ale jeho realizace chtěla dost příprav. Já věřím, že naši snahu ocení v prvním roce stovky e-shopařů a stanou se našimi členy. Po prvním roce máme ambice mít více jak 1 000 členů, ale to zatím nepředbíhejme. Nebude to tak jednoduché.
  2. Video portál E-shop tube – z našich akcí máme už více jak 200 záznamů z přednášek, které jsou pro vzdělávání e-shopařů pokladem. Už skoro celý rok 2018 jednám zároveň s dalšími odbornými akcemi, které tvoří záznamy přednášek, aby se mohli na E-shop tube také objevit. Již nyní máme přislíbeno dalších 800+ záznamů, takže na E-shop tube nabídneme už od začátku více jak 1 000 videí, která budou přehledně řazena podle témat, akcí nebo řečníků. Souběžně s tím přidáme i zajímavé funkce a rozhodně mohu slíbit, že se nebude jednat o splácaninu pár videí na jednom místě bez přidané hodnoty, ale něco více. E-shop tube spustíme zhruba v únoru 2019.
  3. Czech On-line Expo 2019 – jak už asi víte, 29.-30. března připravíme pro české e-shopaře největší akci všech dob. Už nyní, asi 4 měsíce před akcí máme registrováno přes 2 800 účastníků a to ne takových, kteří by si jen zdarma kliknuli, ale těch, co za vstupenky takto dopředu klidně zaplatí. Zároveň je hlavní čas pro registrace návštěvníků v budoucnosti – většina lidí se bude registrovat až před akcí, tj. v únoru a březnu, kdy o nás bude teprve slyšet. A proto se dá očekávat letošní návštěvnost v rozmezí 5-7 tisíc návštěvníků, což bude opravdu něco mega a vy byste u toho neměli určitě chybět!
    Kdybychom se měli podívat na to, proč přijít, tak v rámci 2 dnů připravíme v 6 sálech celkem 12 konferencí na e-shopařská a marketingová témata. Každou konferenci pro nás obsahově staví nezávislý garant, který je vždy v daném oboru špičkou. Zároveň k tomu, aby toho nebylo málo, máme ještě další 3 workshopové místnosti. Za 2 dny tak zazní 100+ vzdělávacích přednášek. Zároveň na akci potkáte více jak 100 firem, které mohou pomoci vašemu podnikání. Pokud hledáte práci, připravíme pro vás velkou tabuli se všemi pracovními nabídkami našich vystavovatelů – stihnete tak několik pohovorů za pár chvil na jednom místě… A těch věcí, které na místě budou, je opravdu hodně. Tak přijďte – registrace jsou zde: https://www.czechonlineexpo.cz/registrace-na-czech-on-line-expo-2019
  4. Znovu se objeví také E-shop akademie – tj. desetidenní výukový komplexní program pro e-shopaře. Ten už jsme jednou realizovali na podzim 2017 a po 2 letech ho budeme opakovat. Ovšem s drobnými obměnami. Místo 10 sobot bude program na 5 víkendů – tedy 5x sobota + neděle. Vždy jednou za 14 dnů. Cena bude stále příznivá. Více o akademii budeme postupně zveřejňovat, ale už nyní známe termíny a také termín registrací do studia – od května 2019.
  5. Vrátíme se s „komunitním“ E-shop summitem! Ano, to co mi mnoho z vás nikdy neprominulo – tj. přesunutí E-shop summitu z Českých Budějovic do Prahy – tak to v roce 2019 napravím. S hrdostí veřejně oznamuji, že se E-shop summit 2019 vrátí do Českých Budějovic a bude to „zpět ke kořenům“. Termín oznámím později, ale již nyní je zřejmé, že to bude v první polovině října a velmi pravděpodobně se bude jednat o čtvrtek a pátek. Sledujte mě a včas se dozvíte více.

Tolik asi ke shrnutí roku 2018 a tomu, co chystám na rok 2019. Myslím, že zejména na ten rok příští toho mám v plánu opravdu hodně, zejména pak, když se chci i nadále věnovat konzultacím pro klienty – nastavování procesů v e-shopech a řízení projektů pro e-shopy.

Držte mi palce a chcete-li mě v mé snaze podpořit, sdílejte tento článek s informacemi o tom, co chystám na rok 2019. A můžete mi napsat také do komentářů, co si o tom myslíte. Díky.

WordPress › Chyba