Grafika hraje u e-shopu určitě značnou roli. Pokud je dobře navržena, tedy spíše je-li navržena s dobrou použitelností e-shopu pro koncového zákazníka, tak může obchodu značně pomoci. Nutno ovšem poukázat na to, že moc originální grafiky u nás v Česku nevzniká a když vzniká, tak není moc vidět.
Osobně bych řekl, že je to docela problém, nebo spíše, že je to smutné, když nejsou kreativní lidé, kteří by svoje umění dokázali „prodat“ některému z e-shopů a udělat tak z něj něco skutečně originálního.
Pokud to vezmu z druhé strany – z pohledu provozovatele e-shopu, tak bych si také nějaké extrémní experimenty u nás v relativně konzervativním Česku netroufl udělat a to ani kdyby mi za to platili. Myslím si, že tu na to ještě neuzrála ta správná doba.
V dnešním příspěvku si ovšem zahraju na vizionáře a podíváme se spolu, co je aktuálně „in“ v zahraničí. Pokud bych měl styl nějak charakterizovat, tak jako „Pinterest style„. Jednoduše mnoho hranatých bloků, které jsou v několika (minimálně 3) sloupcích, volně pod sebou, nerespektující řádky… Občas nějaký prvek spojíme a uděláme přes více sloupců… Tak vypadají přední designové světové shopy, které nechtějí jít s davem… Abychom vše jen textově nepopisovali, to je u grafiky nereálné, pojďme se podívat na home page několika moderních e-shopů ze zahraničí.
Líbí se vám?
podľa mňa to je až priveľmi hranaté
A kde je tedy ta myšlenka z nadpisu? Kam se bude vyvíjet grafika u eshopu? Čekal jsem nějaký závěr a kde nic tu nic.
Ukázky zahraničí je ta odpověď. Většinou sem k nám vše přijde a toto je tak silný trend, že je jen oteázka času, kdy to bude.
Právě konzervativní přístup českých eshopařů jsem párkrát zažil, když jsem někomu ukázal výchozí design Drupal Commerce Kickstart, což je distribuce Drupalu předkonfigurovaná v „typický“ eshop. Zaskočilo je, jak „divně“ to vypadá.
Pro někoho divně, pro jiné krásně… Setkávám se hodně často s nějakou představou majitele, ale že by představa měla jiný základ, než že se to majiteli líbí, to bohužel ne…
Je trochu zavádějící uvádět jen HP eshopu. Ta obvykle až tak neprodává. zajímavý je detail produktu, kde už si málokterý eshop dovolí podobný nepřehledný „metro“ styl.
Rozumím, ale toto je inspirace, kam se ubírá svět, kde se pravidelně náš malý stát inspiruje, ne konstaování, že tohle tu má zítra každý… Nevidím nic zavádějícího, ale na to můžeme mít každý jiný názor.
Rozhodně souhlasím s Michalem Kubíčkem, a přikládám práci, na které jde vidět, že již v Česku vznikají neotřelé designy internetových obchodů, viz. naše poslední práce pro SPORTISIMO a jejich lifestylový e-shop molo-sport.cz
Bez urážky mi zrovna tento eshop nepřijde moc graficky v přívětivý, ale prvek kombinace sloupců se mu upřít nedá, to ne.
Tieto dizajny sú ešte úplne v pohode ale sú aj oveľa odvážnejšie návrhy a dúfam že sa tento trend prenesie čoskoro aj sem