Domů > Prezentace > E-commerce řešení na WordPressu – ano nebo ne? Prezentace z WP konference 2014

E-commerce řešení na WordPressu – ano nebo ne? Prezentace z WP konference 2014

Dnešní příspěvek je určen zejména pro začínající e-shopisty, nebo ty, kteří hledají nové e-shopové řešení. Však dotazy typu „jaké řešení pro e-shop mi doporučíte“ jsou u mě na denní pořádku. Ptá se mě na to hodně lidí, ale když položím dalších 20 základních otázek, tak mi na ně nikdo už není schopen odpovědět, protože sám neví… To jsme ale mimo téma, protože se v tomto článku podíváme na WordPress a pluginy, které jsou vhodné pro vytvoření e-shopu, nebo ne?

Cca rok zpět jsem se rozhodl, že si najdu čas a projdu všechny dostupné pluginy pro redakční systém WordPress, zhodnotím je a budu publikovat nějakou studii na toto téma. Nakonec jsem si ale bohužel čas nenašel – klienti jsou přednější a nenechám je kvůli studii čekat.

A tak abych měl nějaký pevný termín a studii neodkládal, dohodl jsem se s pořadateli WordPress konferencí na přednášce na toto téma.

Jak jsem s pluginy začínal a jak jsem je vybíral

Když jsem začínal, přišel jsem na oficiální web WordPressu a v pluginech jsem zjistil, že pod pojmem „e-commerce“ mi najde 791 různých pluginů. Chtěl-li jsem každému obětovat 1-2 hodiny, tak je to někde kolem 1200 hodin práce. A to je samozřejmě nereálné. Takže jsem seřadil podle nejlépe hodnocených a prošel jsem prvních 200 výsledků.

Z těchto 200 výsledků jsem vybral nakonec „jen“ 42 pluginů, které k něčemu vypadali a nebyly jen rozšířeními jiných pluginů či ne ně někdo nenapsal „E-commerce“ ač se e-shopů zcela netýkají.

Mezi 42 testovanými pluginy byly moduly pro klasické e-shopy, jedno-produktové prodejní formuláře, ale třeba také rezervační systémy (i na pizzu), či pluginy na prodeje digitálních dat (videa, MP3 apod.).

Na co jsem vlastně přišel

Abych to zkrátil – zjistil jsem, že pluginy do WordPressu jsou absolutní džungle. Velká část z nich nefungovala na nejnovější verzi WP se základními šablonami. Hodně modulů, které se prezentovali jako zdarma byla nakonec na registraci s pravidelným měsíčním poplatkem a tak bych mohl pokračovat.

Vše jsem shrnul v prezentaci, kterou najdete na závěr tohoto článku, nicméně mohu prozradit, že v prezentaci je 25 modulů (seřazených abecedně), které jsou zmínil – každý z nějakého důvodu, ale doporučit z procházených 42 mohu jen 3.

A pokud budu říkat, že mohu doporučit 3, tak to s komentářem, který najdete v dalším odstavci:

Vybrat si WordPress k online prodeji?

To byla otázka, která mě k celé studii vedla a odpověď na ni zní „Opravdu raději ne“. A proč? Nenašel jsem řádný modul, který by byl opravdu dobrý a šel by doporučit. Našel jsem jen 3 moduly, které měly méně chyb a měl-li bych nutně nějaké označit, byly by to tyto tři. Ale na druhou stranu – pokud nutně netrváte z nějakého iracionálního důvodu na WordPressu, tak se mu vyhněte! A velkým obloukem. Na blog či magazín super – také na to je od začátku stavěný – ale na e-commerci nikoliv.

Pokud budete nutně trvat na neplaceném free systému, tedy nevěříte si a chcete si spíše jen hrát, než prodávat, pak zkuste sáhnout po řešení, které je také zdarma, ale je od začátku na on-line prodej postavené – například PrestaShop. Ten je podle mě aktuálně nejlepší neplacený obchod – ne ale dobrý.

A protože free varianty nejsou optimální, doporučuji si najít placenou variantu, třeba pronájem. Neříkám kde přesně, aby mě někdo nenařkl, že tento článek píši pro nějaký systém co pronajímá e-shopy, ale prostě si e-shop pronajměte. A podívejte se na to jako rozumný obchodník: „Pokud půjdete prodávat do kamenné prodejny, tak také dáte i za malý krámek několik tisíc za měsíc a to nebude na super místě a nebude tam chodit moc lidí. Navíc budete působit jen lokálně.“ A to v kontextu e-shopu, který můžete mít za pár set korun měsíčně, nemusíte tam mít prodavače a nejste lokálně vázáni, je vlastně absolutně levné, za pár set korun, nemyslíte?

Takže myslíte-li to vážně, vyhněte se nejen WordPressu, ale i všem free systémům a pronajměte si něco „normálního“ za pár stovek na měsíc. Investice se vám mnohonásobně vrátí na vašem čase a výsledek bude lepší!

A na závěr slíbená prezentace s hodnocením modulů, která byla prezentována na 4. WP konferenci v HUBu v Praze



O autorovi příspěvku: Ing. Jan Kalianko

Jsem konzultant věnující se výhradně e-shopům. Pomáhám jim více vydělávat při stejných vstupních podmínkách. Napsal jsem první českou knihu o tom, jak vybudovat úspěšný e-shop, pořádám E-shop víkend, E-shop summit, UX&CRO summit, E-shop akademii a v neposlední řadě jsem také CEO SvětBot.cz. Od roku 2017 vedu školení open-source nástroje Mautic, který je určený pro marketingovou automatizaci. A když mám trochu volna, přednáším na konferencích o e-shopech.

1 komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Zvýrazněná (označená) pole jsou povinná *

*

CommentLuv badge

Více v e-commerce, konference, WordPress
Online reportáž z Marketing festivalu 2014

Je pátek 31.10.2014 a já konečně dorazil na letošní Marketing...

E-Business Forum 2013 bude v SaSaZu

E-Business Forum je konference, kterou bych doporučil všem, jež se...

Zavřít