Domů > Grafika > Případová studie: Jak jsme upravili SvětBot.cz po grafické stránce + SEO a co to přineslo?

Případová studie: Jak jsme upravili SvětBot.cz po grafické stránce + SEO a co to přineslo?

Na podzim 2013 jsme po více než 4 měsících příprav konečně spustili změny internetového obchodu SvětBot.cz. Pracovali jsme dlouho a poctivě. Konkrétně jsme udělali kompletní redesign, který byl zpracováván s poznatky z problematiky UX, a dále jsme zapracovali kompletně na on-page SEO. Jak to celé dopadlo se podíváme v této případové studii…

Jak jsme „udělali to SEO“?

O samotných úpravách v oblasti SEO se zde bude psát špatně. Části kódů stránky zde dávat nebudu, ale všeobecně lze říci, že jsme „pouze“ důkladně propracovali odkazovou interní provázanost, doladili jsme automaticky generované nadpisy ve výpisech zboží a v neposlední řadě jsme dost razantně upravili přepisy parametrů na „hezké URL“ adresy.

Mezitím co jsme v původní verzi měli v URL adrese maximálně 3 textové části a zbytek už byly jen parametry (pozn. tedy ?prvniparametr=hodnota&druhyparametr=hodnota2…), tak nyní jsme do URL adres promítli vše potřebné. Pokud se nepletu, tak nyní máme 8 nebo 9 parametrů, které se přepisují do „hezkých URL“. Parametry, které se přepisují do „hezkých“ URL, jsme vybrali na základě zpracované klasifikační analýzy klíčových slov (pozn.: návod na ní najdete v této knize), kterou jsme pro celou „velkou změnovou akci“ velmi důkladně zpracovali.

V neposlední řadě, když už zde narážíme na klasifikační analýzu klíčových slov, tak jsme z ní navrhli mnoho změn v rozřazení kategorií menu – například u lodiček jsme seškrtali velké množství podkategorií a několik nových jsme jich přidali. Obdobně tomu bylo i například u kozaček. Díky nově přeřazeným produktům do nových kategorií s přizpůsobenými názvy jsme získali mnoho nových vstupních stránek, pro jejichž výrazy, na které jsou optimalizované, je vysoký počet hledání. Jednalo se tedy také v podstatě o SEO úpravy.

V neposlední řadě, když už jsme narazili na vstupní stránky, tak jsme v ten samý termín spustili i „obecné vstupní stránky“, tedy stránky typu „tenisky“. Měli jsme boty rozřazeny do hlavních kategorií: dámské, pánské, chlapecké, dívčí a dětské. V každé z těchto kategorií byla podkategorie tenisky. Měli jsme tedy dámské tenisky, pánské tenisky, dětské tenisky atd. To samo  o sobě není špatně, ale nyní se zamysleme a položme si otázku – Co když někdo vyhledává jen pojem TENISKY? Kam ho má vyhledávač poslat, aby byl výsledek relevantní? Do dámských? Pánských? A co když chce hledající dětské… Stručně řečeno – vyhledávače neměly vstupní stránku pro pojem tenisky… A tak jsme udělali výpisy produktů, které jsme pracovně nazvali „obecné vstupní stránky“. Jedna z obecných vstupních stránek je stránka tenisky, na které se vypisují všechny tenisky – jak dámské, pánské, dětské… A takových vstupních stránek máme více… I toto vedlo k zásadnímu zlepšení relevance odpovědí vyhledávačům, ale o tom až někdy jindy…

A jak to SEO dopadlo?

Ve výsledku velmi dobře. Za prvních 14 dnů po spuštění jsme na návštěvnosti udělali krát 3,8 nebo chcete-li, zvýšila se nám návštěvnost na 380 % té původní. Podívejte se sami na graf z Google analytics.

Screen z Google analytics - výsledky SEO

Screen z Google analytics – výsledky SEO

Osobně jsem nečekal tak silný výsledek pouhým doladěním nadpisů, URL a odkazovou provázaností webu, ale za překvapení jsem rád. Očekával jsem zvýšení návštěvnosti reálně někde mezi +30-50 %, ve vysněných hodnotách někde kolem +100%.

Více se k SEO asi rozepisovat nebudu, mnohem zajímavější bude další část, ve které jsme řešili redesign celého webu.

A co jsme provedli s tím re-designem, který kladl zejména důrazu na UX?

Nejprve je nutno říci, co je to „UX“. Nebude to přímo poučka, ale lze říci, že

UX design (User experience design) je design, který vychází ze základního porozumění koncových uživatelů, tedy v našem případě zákazníků eshopu s módní obuví. Je vždy zaměřen na jejich potřeby a cíle. Je navržen tak, aby uživatel vždy došel svého (i našeho) cíle, tedy zpravidla nákupu a zároveň aby z tohoto cíle měl kvalitní, silný a vždy jen pozitivní prožitek. Zároveň UX design webu odstraňuje všechny překážky, které mohou běžné e-shopy uživateli v nákupu klást.

Toto jsme měli při celé tvorbě na paměti a věřím, že se naše snaha usilovnou prací přenesla i do výsledné realizace, kterou můžete níže posoudit sami.

Na e-shopu jsme více méně graficky přepracovali snad skoro všechno – od úvodní stránky, přes výpisy produktů, náhledy produktů, menu až třeba po detaily produktů nebo statické stránky. Vzali jsme to prostě z jedné vody na čisto a výsledek se mě osobně velmi líbí, nebo spíše líbil a nyní cca půl roku poté už vidím další „chyby“, na kterých opět pracujeme a navrhujeme již jejich efektivní odstranění. O tom ale zase až někdy příště.

Hlavní strana obchodu

Nejprve si podíváme na hlavní stránku eshopu, která zaznamenala snad úplně nejméně změn z celého webu. Zde máte pro srovnání původní a novou verzi.

Hlavní stránka - původní design

Hlavní stránka – původní design

Hlavní stránka - nový design

Hlavní stránka – nový design

Že na první pohled změny nevidíte? Zkuste se podívat pořádně. Primárně jsme nahoře nad stránkou změnili „upozornění“ na výhody z šedých barev na zelenou a vytáhli jsme je z šedého pruhu. Je to spíše detail, který se ovšem nese skrz celý web.

V další části, kterou byly TOP produkty, nejnovější produkty a výprodeje, jsme udělali poměrně zásadní změnu, která se na první pohled nemusí zdát – snížili jsme počet položek na řádku z pěti na čtyři, čímž se zvětšili fotky a design se stal celkově čistším a přehlednějším. Tímto tématem se budu více zabývat u samotných výpisů zboží.

V neposlední řadě jsme udělali textové změny (související spíše se SEO) v dolní části stránky, kde jsme SEO text zasadili do rolovatelného rámečku (nezabírá tolik místa) a vedle něj jsme dali novinky z eshopu.

Celkově se na stránce udělal ještě pár drobností, jako změny barev a podobné ladění, které nebudu popisovat.

Výpisy produktů

U výpisů zboží se změnili zásadněji tři věci – levé menu, filtry a výpisy položek.

Výpis produktů - původní verze

Výpis produktů – původní verze

Výpis produktů - nová verze

Výpis produktů – nová verze

Levé menu – původní graficky ne zrovna dobře zpracované menu se zcela změnilo a lépe provedlo. Nejen že nyní vypadá lépe, ale hlavně se mnohem lépe používá.

Filtry zboží – filtry zboží byly v původní verzi velmi roztahané a méně přehledné. Pokusili jsme se je přepracovat (aktuálně máme opět novou a snad opět lepší verzi v přípravě) a méně používané možnosti přesunout „pod tlačítko“ rozšířené filtry. Bohužel se to ve výsledku u zákazníků moc nesetkalo s pochopením, a proto tento krok zpětně hodnotím jako ne zcela šťastný. I proto je nově v přípravě opětovná změna filtrů.

Grafické znázornění podkategorií pod filtry – absolutní novinkou nového designu byly grafické ikony a tlačítka, která zobrazovala podkategorie dané kategorie, ve které se uživatel nachází. Nápad to byl zajímavý a ukázalo se, že tyto prvky uživatelé poměrně používají, ovšem s odstupem času již sám vidím, že grafické zpracování nebylo nejšťastnější – tlačítka jsou straně velká a při větším množství položek (jako na přiloženém obrázku) je výpis spíše zmatečný. V nové verzi designu, který jsem již několikrát zmínil, tento problém již řešíme.

Výpis zboží – stejně jako na úvodní stránce jsme snížili počet položek na řádku – zde ze 4 na 3. Došlo tím nejen ke zvětšení fotek, které mají za následek jednodušší orientaci při výběru, ale i k pročištění designu.

Vodorovné menu

Vodorovné menu je jedna z věcí, o které si myslím, že se nám hodně povedla, tedy alespoň proti původní verzi.

Vodorovné menu - původní verze

Vodorovné menu – původní verze

Vodorovné menu - nová verze

Vodorovné menu – nová verze

Mezitím co původní menu bylo hodně šedé, až fádní, tak to nové je krásně čisté, grafické a přehledné. Prostě radost si kliknout 🙂

Přidali jsme k položkám ikony jednotlivých druhů bot, to proto, aby se zákazníci lépe orientovali i bez čtení. Dále jsme oddělili druhy bot a boty podle ročního období. Ty jsme dali do samostatného pravého sloupce.

Dále jsme přidali spodní řádku, ve které se zobrazují loga nejoblíbenějších značek. Zde na screenu jsme ještě neměli dotažený jejich počet, ale na webu již máme opět doladěné. Proklikem z loga se zákazník dostane například do dámských bot značky Tamaris, namísto toho, aby se do kategorie a značky proklikával na několikrát.

Náhled produktu ve výpisu zboží

Ve všech výpisech zboží, v souvisejících produktech a na dalších místech webu, nám při najetí myší na produkt vyskočí okénko, ve kterém je vidět detail produktu – konkrétně další fotografie a velikosti, které jsou k dispozici.

Náhled produktu - původní verze

Náhled produktu – původní verze

Náhled produktu - nová verze

Náhled produktu – nová verze

I v tomto směru jsme udělali velkou změnu. Hlavním krokem bylo zvětšení hlavní fotky, která je v nové verzi mnohem lépe vidět. Druhým poměrně zásadním krokem byla změna zobrazení velikostí k dispozici – mezitím co dříve jsme používali barvičky – zelená, modrá, červená…, tak nyní máme nedostupné velikosti jen přeškrtnuté a barvičky jsme zcela vypustili… Díky jejich vypuštění není na náhledu rušivý barevný produkt a vše je opět mnohem čistší.

V neposlední řadě jsme přidali ikonu dopravy zdarma u obuvi nad 1 000 Kč a ikonu 360° pohledu, tedy ikony, která říká, že v detailu zboží je náhled 360° k dispozici.

Detail produktu

Asi úplně nejzásadnější změnou byla úprava detailu produktu, která nás k celému redesignu přivedla. Všimněte si opět, že původní design používá zbytečně moc barev a to ať už v signalizaci, které velikosti jsou k dispozici, tak i v úplně pravém sloupci, kde je výrazně červeně podbarvena sleva a pod ní červené tlačítko „Vložit do košíku“, které někteří zákazníci pracně hledali. Stejně tak jsme se setkávali s tím, že lidé pravý sloupec zcela ignorovali, protože blok šedě ohraničený s cenou považovali za reklamu. Stávalo se nám, že občas i někdo zavolal, že tam nemáme ceny… Samozřejmě na webu byly, ale v pravém sloupci, kde je uživatelé přehlíželi…

Detail produktu - původní verze

Detail produktu – původní verze

Detail produktu - nová verze

Detail produktu – nová verze

Samotný redesign stránky detailu produktu má mnoho prvků, které se měnily a jejich popis do detailu by byl asi na samotný dlouhý článek. Popíši tedy jen to nejzásadnější.

V hodní části detailu jsme změnili strukturu z 3 sloupců na dva. V prvním je stále fotka, která se ovšem o mnoho zvětšila a je tedy mnohem viditelnější. Pod fotkou jsme snížili počet miniatur pouze na jednu řádku, která je posunovatelná. Dále jsme k fotce posunuli z pravého sloupce sdílecí tlačítko sociálních sítí.

V druhém sloupci jsme sloučili dva zbylé sloupce a barevně jsme je vyčistili. Je zde tedy velikostní dostupnost, cena a viditelné tlačítko na vložení do košíku.

V druhé části stránky zachováváme dva sloupce – první se věnuje detailu produktu, druhý pak zobrazování načtených recenzí spokojených zákazníků + informace o důvěryhodnosti obchodu, která je pro zákazníky rozhodující se nakoupit velmi důležitá.

Nákupní košík

V neposlední řadě jsem zkusil i takový drobný experiment, který se razí dost v zahraničí a většina obchodů jej chválí. Tím experimentem je úprava nákupního košíku, kdy se z něj odstraní všechny prvky, které mohou uživatele rozptylovat od dokončení nákupu… Tedy pryč se dává menu se zbožím, rozptylující bannery apod.

To jsme vyzkoušeli nasadit společně s redesignem (obrázky bohužel zde nepřidám, nemám screen původní verze) a výsledek byl velmi překvapující. Mezitím co jsme předpokládali, že se průchodnost košíku zvedne o několik procent, tak naopak průchodnost (procento dokončených nákupů) košíku o cca 4 % klesla. Neumím si to zcela vysvětlit, ale budeme při chvílích košík také ještě trochu vyhodnocovat a ladit. Aktuálně to však není priorita.

Pokud tedy plánujete takto předělat košík, tak za nás nemohu dát kladné doporučení, protože u nás se to i přes snahu prostě a jednoduše nepovedlo. Pokud se do budoucna povede, určitě zde o tom napíšu.

A jaký byl výsledek nového designu s důrazem na UX?

Jak už jsem napsal u košíku, tak průchodnost se nezvýšila. To byl ovšem takový drobný experiment, o kterém nikdo vlastně ani nevěděl, co přinese. Naopak u redesignu se čekalo, že by mohl vzrůst konverzní poměr obchodu až o několik desítek procent, proti původní hodnotě…

Očekávání bylo velké, ale v konverzním poměru se po redesignu více méně nic nepohnulo a zůstal stejný. To mi vůbec nedávalo smysl a nějaký čas jsem se trápil, proč to vlastně nefunguje. Po pár týdnech, kdy jsem se do webové analytiky při chvíli času ponořil více, jsem zjistil, že ono to tak špatné není.

Jak jsem napsal na začátku – změny designu jsme spouštěli 1.9.2013 a současně s redesignem jsme spouštěli i SEO úpravy. Ty se nám nad míru povedly a díky tomu, že je vyhledávače velmi rychle pochopili, tak jsme udělali skoro 4x větší návštěvnost. Značná část (cca 30 %) z této návštěvnosti se k nám začala dostávat z nových velmi obecných frází, např. „boty“.

Jak je všeobecně známo, obecné fráze mají velmi malou konverzi a tak shodou okolností díky vysokému souběžnému nárůstu návštěvnosti z obecných frází s nízkou konverzí, se zvýšení konverzí ze „shodné návštěvnosti“ před změnami proložilo právě nízkými konverzemi z obecných frází a vzhledem k tomu, že konverzní poměr je pořád jen POMĚR a ne absolutní číslo, tak zůstal konverzní poměr více méně bez změny.

Při hlubším studování metrik a větším omezení frází jsem došel k závěru, že kdyby redesing nebyl spojen se SEO a následným prudkým růstem návštěvnosti, tak by se konverzní poměr zvýšil někde v rozmezí 30-40 %. Takhle to nevypadá tak sexy, ale pozor! Eshopu se společně se zvýšením návštěvnosti krát 4 (při stejném konverzním poměru) zvýšil také počet objednávek krát 4. Bez designových změn by to při stejném zvýšení návštěvnosti mohlo být „jen“ cca 2,8 až 3x více objednávek.

Celkově SEO i redesign přinesli souhrnně velmi zajímavý efekt a velké navýšení objemů a to i přes to, že letošní zima byla velmi kritická (je polovina ledna a ještě nenapadl sníh, což dopadlo na veškeré prodejce obuvi). Díky změnám a úpravám obchodu jsme měli i v této pro běžné obchodníky velmi kritické zimní sezóně velmi vysoký meziroční růst a obchodu se daří stále lépe a lépe…

A co na redesign říkáte vy? Líbí se vám? Inspiroval vás k nějakým změnám? Napište to do komentářů…

A nebo pokud chcete pomoci s podobnými změnami a úpravami na svém e-shopu, kontaktujte mě a změny navrhneme…

Grafiku kreslila Swenia Toupalik.

Tato studie je z ledna 2014. Od té doby jsme postoupili dále v a srpnu 2016 jsem napsal další studii mapující další postup. Najdeš ji zde: http://www.eshopkonzultant.cz/blog/pripadova-studie-prevod-svetbot-cz-na-responzivni-design/



O autorovi příspěvku: Ing. Jan Kalianko

Jsem konzultant věnující se výhradně e-shopům. Pomáhám jim více vydělávat při stejných vstupních podmínkách. Napsal jsem první českou knihu o tom, jak vybudovat úspěšný e-shop, pořádám E-shop víkend, E-shop summit a v neposlední řadě jsem také CEO SvětBot.cz

31 komentářů

  1. Honzo hezké výsledky, mám radost, že se nám to takhle povedlo 🙂 držím palce dál do dalšího rozvoje 🙂

  2. Pěkná ukázka toho, jak doslova maličkost dokáže udělat neuvěřitelné výsledky. Děkuji za článek, který je velice motivující pro všechny e-shopaře ;-).
    David recently posted…Tanita BC-730My Profile

  3. Gratuluji ke krásným výsledkům. Musí to být pro tebe radost, takhle si pracovat s čísly a mít možnost je dále vylepšovat. Jsem zvědavý na ten košík, zda se povede zase zlepšit průchodnost.
    P.S.: odkaz na Sweniu není funkční, respektive její stránky.
    Honza recently posted…CTA – Call to action tlačítka a jak na něMy Profile

  4. Dekuji za sdileni zkusenosti!
    Dalo by se alespon radove uvest absolutni cisla navstevnosti? Je docela rozdil zda 3,8x 10 nebo 100 prip. 1000
    Nishkam recently posted…Jaký hosting?My Profile

    • Ing. Jan Kalianko

      Neuváděl jsem to a konkrétně uvádět nebudu, ale předpokládal jsem, že vzhledem k postavení obchodu bude zřejmé, že to jsou již řády tisíců… Nedokáži ci představit tak vysokou investici u obchodu s návštěvností v desítkách 🙂

      • Predpokladam, ze tisicu denne. Bohuzel nic nevim o postaveni tohoto obchodu. Narazil jsem na nej i na tento clanek nahodou. Pro mne je celkove prekvapeni, ze tolik lidi ma zajem o nakup bot na internetu.

      • Ing. Jan Kalianko

        Objem trhu je 10mld. Kč/rok. Takže se dá prodávat všude, pomalu i na Marsu 🙂

      • Boty se mi zdaji byt specificke v tom, ze je clovek potrebuje vyzkouset. Nikdy se mi zatim nestalo, ze bych si koupil boty, ktere jsem vyzkousel jako prvni. Docela by me zajimal procent reklamaci, resp. odstoupeni od kupni smlouvy.

  5. Pavel Linhart

    Podobných článků je málo a i tento je super. Zeptám se na jednu proč hezká URL nejsou hezká např. k19-baleriny.xhtml ?
    Nebo máte odzloušeno, že to nevadí?
    Děkuji

    • Ing. Jan Kalianko

      Co je podle tebe špatně Pavle?

      • Pavel Linhart

        Neříkám, že je něco špatně, jen dotaz?
        Mělo by podle tebe efekt, kdyby byly minimálně nejdůležitější vstupní stránky na adrese:
        /tenisky
        /panske-boty
        /baleriny
        atd.

      • Ing. Jan Kalianko

        Aaaa, tak teď už jsem pochopil původní otázku – jde ti o „k12“ a další parametry adresy. Ty to máme z technických důvodů – mnohem rychleji pak pracují přepisy, protože „k“ znamená kategorie a „12“ je ID kategorie… Vyhledávačům to nevadí a shop je pak mnohem rychlejší a potřebuje méně výpočetního výkonu. I kdyby to mírně škodilo, tak to u nás v URL zůstane. Nicméně tohle máme od začátku a nikdy jsme změny nezkoušeli, takže nedokáží celkový efekt posoudit.

  6. Dobrý den, Honzo,

    zajímavá case study, ale jak již zde bylo zmíněno, bez alespoň přibližných absolutních čísel jsou hodnoty naprosto zavádějící. Hodnota o objemu trhu a postavení eshopu jsou zcela irelevantní (btw. opravdu se v ČR prodají online boty za 10 mld Kč??).
    Nemůžu se zkrátka zbavit dojmu, že Váš eshop rostl „z nuly“, což je velmi snadné.
    Děkuji

    • Ing. Jan Kalianko

      Jardo, Jardo… Copak je na tom zavádějícícho? Ano chápu, že pro lidi, kteří chtějí vše zpochybňovat a hatovat je to „další podvod“, pro ostatní je to zajímavý případ ukazující realitu. Číslo je číslo a pokud není zmanipulované (jako že zde není), tak snad ani nikdo nemůže nic psát o něčem zavádějícím… Tyto změny jsme provedli po 2 letech provozu, kdy i před tím se nad jeho provozem „něco dělalo“ – ladily se nadpisy, byly částečně „hezké URL“ a další… Vše se pouze lépe rozpracovalo…
      Jak už jsem napsal výše – návštěvnost před změnami byla v řádu nízkých tisíců, objednívky v řádu desítek… Investice do změn (v řádech nižších stovek tis. Kč) se vrátili za pouhých 17 dnů…

      A ke zpochybňování čísel z Českého statistického úřadu – asi se nad věcí ani nezamyslíš a opět to zpochybňuješ, proč? 10 000 000 000 Kč objem trhu za rok při 10 000 000 obyvatel ČR vychází 1 000 Kč na osobu za rok… Chceš říci, že v průměru běžný občan ČR neutratí za boty 1 000 Kč? Myslím, že tady si šlápl úplně mimo a jen chceš vše pohanit, když se něco povedlo… Trochu argumentační faul, nemyslíš?

      • No, ono jde o to, že se to nedělí 10M, ale spíš tak milionem a najednou je to 10k na osobu. Protože trh není celá ČR, ale lidé (na internetu (kteří nakupují (boty))). Internet má 75% lidí v ČR. Online nakupuje 40%. Jen abysme to mělo nějaký kontext.

        V rámci UX, které je několikrát zmiňované: Ve výběru dopravy se člověk musí trefit na 10x10px radiobutton a nemůže kliknout na název dopravy.

      • Ing. Jan Kalianko

        Tomáši, to je špatný pohled na věc, alespoň podle mě, zkusím vysvětlit.

        1) Mluvím zde o celkovém objemu trhu a ne o objemu prodeje na internetu.
        2) Je potřeba dívat se na celý trh. To že dneska se prodá na internetu jen malá část zboží neznamená, že to tak bude i za pár let. Doba se mění a další kvalitní obchody mohou změnit nákupní chování ze dne na den. Souhlasím s tebou, že nikdy asi nebude na internetu nakupovat 100 % obyvatel, ale to je stejný příklad, jako že nikdy nebude nakupovat 100 % obyvatel v Praze.

        Takže kontext podle mě je v článku v pořádku, narozdíl od toho, jak si ho vytáhl ty. Ono 10 miliard Kč je skutečně celý trh…

  7. Petr Kovář

    Proč když kliknu na červený banner Sleva na homepage, tak se zase dostanu na homepage? A opravdu si myslíte, že někdo si s chutí přečte „SEO text“ ve framu SvětBot.cz – Největší český e-shop s obuví!

    Dělejte web pro lidi a ne pro vyhledávací roboty. Nechci číst texty, že boty, které máte skladem, jsou opravdu skladem, protože jsou skladem 🙂

    • Ing. Jan Kalianko

      1) Dekuji za upozrnění, chybu odstraníme.
      2) SEO text ale nikdo nečte, to se nemusíme nalhávat a nikdo to ani nepředpokládá… A proto je dole, scrolovatelnej a dostatečně dlouhej obsahující co potřebujeme, ne co by někdo četl.

      Web je pro lidi, ale musíš nejprve vědět, co lidé čtou a kam koukají, pak jim tam můžeš potřebné umístit.. Bez informací proč je tohle tady a tamto jinde to je pak těžké hodnotit, nemyslíš?

  8. 14 denní graf po optimalizaci vypadá optimisticky, ale chtělo by to zhodnotit po více měsících, většina stránek u kterých se taková změna provede se ve vyhledavačích posunou, ale pak postupně klesají. Tak když by se Vám chtělo třeba za půl roku udělat další rekapitulaci.

    • Ing. Jan Kalianko

      Půl roku to už je a žádný pád jak předpovídáš se nekonal. Graf kde se něco děje na začátku a pak nic nemá smysl publikovat, protože nezobrazuje dostatečně nic smysluplného.

  9. Skvělá práce! Pokud se investice takhle rychle vrátila, tak je to naprostá bomba a já moc gratuluji.
    Používali jste k nasazování změn nějaké A/B či uživatelské testování nebo to šlo z jedné vody na čisto?

    • Ing. Jan Kalianko

      V první fázi to šlo více méně na čisto a změřil se efekt. Nyní se připravují další drobnější úpravy, které už se testovat budou, protože nebudou tak zásadní.

  10. Velmi pozitivna zmena. Skusal som analyzovat Vas web pomocou nastroja woorank.com ktory odhalil jednu zaujimavost:

    Ak zadam vasu IP adresu do prehliadaca ( http://89.185.237.63/ ) tak sa mi zobrazi Vasa stranka ale ip adresa sa neprepise na url. Je to umysel alebo to nieje az take dolezite z hladiska SEO? Woorank totiz hovori ze ip adresu a meno domeny google indexuje zvlast a moze sa teda jednat o duplicitny obsah.

    • Ing. Jan Kalianko

      Jo to víme, už mi do GWMT řeklo taky. Před pár dny jsme přecházeli opět na výkonější server, který ještě má své mouchy, jako toto. Časem to napravíme, víme o tom.

  11. skusil som vyhladat v google.cz „tenisky“ a som prekvapeny ze vas eshop nie je ani na 3 strane 😉

    • Ing. Jan Kalianko

      Milý Petře.

      Na to bych snad odpověděl jen „No a co?“… Já v tom problém nevidím. Hlavní důvody, proč nás nevidíš ani na třetí stránce jsou dva:
      1) Google PERSONALIZUJE – to znamená, že každému uživateli vrací jiné výsledky na ty samé dotazy. Přizpůsobuje je tomu, jaký má daný uživatel na internetu profil, na jakých stránkách se pohybuje atd. Kdyby Tě to zajímalo, zkus si o tom někde najít více, materiálů je po internetu dost…

      2) Klíčové slovo „TENISKY“ mě vůbec nezajímá a je mi úplně jedno, že na nej nejsme moc vidět. A proč? Protože je to obecné slovo, které má velmi nízké konverze (řekl bych až kriticky nízké) a dostat se na něj na přední pozice je velmi těžké. Obzvláště tehdy, kdy máme stovny e-shopů se sportovním oblečením a obuví a ti všichni se snaží být na slovo tenisky nejvýše. Je to v takovou chvíli nesmysl a my se v SEO zaměřujeme na něco zcela jiného. Takže jestli nás někdy na slovo tenisky najdeš nahoře, tak buďto si u nás na stránce s teniskami několikrát byl, nebo se postupně dotalo i takové obecné slovo, které nijak neposilujeme, v SERPu nahoru.

      Věřím, že vysvětlení takto stačí. Ono pokud poptáváš „první pozice na slova tenisky, obuv, boty apod.“, tak to bude stát hromadu peněz, návštěvnost se sice zvýší, ale nákupy moc ne. Proč to tak dělat… Mě nezajímá návštěvnost, ale nákupy, na které tlačím… Jsem obchodník a ne honič čísel k ničemu 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Zvýrazněná (označená) pole jsou povinná *

*

CommentLuv badge

Více v eshop, grafika, použitelnost, SEO, světbot.cz, UX
Vzorové obchodní podmínky 2014 jsou na světě – zapracovány změny podle nového občanského zákoníku!

Chvíli to trvalo, ale nové obchodní podmínky pro eshopy platné...

Nové vyhledávání Seznamu přináší jiný pohled na vzhled e-shopu – začíná ho nově posunovat k SEO

Je to asi měsíc, co Seznam představil svoji novinku v...

Zavřít