Domů > Všeobecné > 7 tipů na zbožové srovnávače – které byste neměli se svým e-shopem minout?

7 tipů na zbožové srovnávače – které byste neměli se svým e-shopem minout?

Zbožové srovnávače jsou jedním z nejpoužívanějších zdrojů návštěvnosti českých e-shopů. Dají se částečně řídit, ovlivňovat a chodí z nic mnohdy zajímavá návštěvnost. Samozřejmě je to obor od oboru jiné.

Vše záleží na druhu zboží, hodně na výši ceny a dalších více či méně podstatných věcech, jako jsou třeba i popisky nebo fotky, které do zbožáků exportujete. Velmi podstatnou a těžko ovlivnitelnou věcí je párování produktů na straně srovnávače. Pokud má totiž problém zboží spárovat s tím konkurenčním, negeneruje moc návštěvnosti a ani nákupů.

Všeobecně jde říci, že zbožové srovnávače přinášejí poměrně relevantní návštěvnost za rozumné peníze a je to jeden z nejefektivnějších kanálů, které můžete pro svůj e-shop využívat.

Pojďme se ale podívat na nabídku, které v ČR je a kterým byste se neměli vyhnout:

1) Heureka.cz

Heureka.cz je dnes největším zbožovým srovnávačem v ČR. Nelze ji přehlížet a ač na tento portál (zejména jeho zákulisí) mám svůj názor, nemohu říci, že by v ČR bylo něco lepšího.

Běžné párování relativně funguje, u módy a jiných více specifických kategorií je párování produktů spíše pohádka než realita. prostě nefunguje a nikdo to roky neřeší.

Zajímavým je, že u Heureky můžete získat certifikát založený na hodnocení od zákazníků. Na jednu stranu to lidé docela berou a má to vliv na jejich rozhodnutí, jestli v obchodu nakoupí nebo ne, ale na stranu druhou tak Heureka.cz získává tolik unikátních dat o trhu, že je nemá nikdo jiný u nás.

Na Heuréce stačí registrace, vložení feedu a pak je možnost zapnout placený nebo neplacený mód. V placeném se platí za prokliky a dle mého názoru má smysl, na rozdíl od toho neplaceného, který přinese prakticky nulovou návštěvnost a nákupy.

http://www.heureka.cz/

2) Zboží.cz

Zboží.cz bylo dříve díky tomu, že patří do skupiny Seznam.cz, největším zbožovým srovnávačem. To už je ovšem pár let zpět. Na Seznam.cz zaspali a nechali se Heurekou předběhnout. Od té doby se sice trochu snaží, ale ne pohled z venčí zrovna moc a Heureka jim stále utíká.

I přes to je Zboží.cz srovnávač, který je stále velmi velký a má opravdový smysl pro každého. Na Zboží.cz se od roku 2014 platí za každý proklik, nicméně u většiny kategorií je cena za klik od 0,20 Kč. Nic významného. Navíc portál opět přivádí dostatek relevantní návštěvnosti a za super ceny. Dle mého názoru se opět vyplatí placený mód skoro všem. Bez placeného módu to zde už ale bohužel nejde.

http://www.zbozi.cz/

3) Google nákupy

Google nákupy – asi 3 roky zpět rozšířil Google své „nákupy“ i do ČR. Očekávalo se od nich hodně, ale efekt nepřišel. Dodnes je to spíše nulový přínos pro české e-shopy, ač je za tím Google. Dle mého názoru se na nákupy jako takové už moc nezaměřují a používají feedy, které se jim předávají, pro další své služby. Zejména pak pro produktové reklamy v PPC reklamě (AdWords). Dává to smysl, ale je škoda, že Google dostatečně nevyužívá potenciálu této služby. To se ovšem může kdykoliv změnit a je dobré v Google nákupech být.

http://www.google.cz/shopping?hl=cs

4) PriceMania.cz

PriceMania.cz je zatím velkým otazníkem. Je to už více než rok, co oznámila, že jde do ČR. Čekal jsem velkého hráče, který ze Slovenska, kde něco znamená, přinese nový vítr. A ač jsou kluci z PriceManie.cz/sk dost vidět, nemá pocit, že by ČR zatím nějak převratně fungovala. Před rokem padala dokonce prohlášení, že se do několika let chtějí stát českou trojkou na trhu (za Heureka.cz a Zboží.cz), ale zatím to na to upřímně nevypadá.

Nicméně já klukům hodně fandím. Je to totiž jeden z mála portálů, které v této oblasti vlastně ještě mohou něco zvládnout předvést. Vypadá to ale, že už poladili i svoji aplikaci (trochu jim to trvalo) a brzy to začnou hodně tlačit.

Za mě je PriceMania.cz dost velký otazník a myslím, že se může vyplatit registrace u nich. Nic za ní totiž nedáte a přijde-li nějaký zajímavý růst, budete u toho hned od začátku.

http://www.pricemania.cz/

5) HyperZboží.cz

HyperZboží.cz je takový chudý pocestný. Patří totiž do skupiny HyperMedia, kterou táhne zejména HyperInzerce.cz, má stále nějakou návštěvnost, ale není moc vidět. Věřím, že by v HyperZboží.cz měli na mnohem více, jen to vypadá, jako by se jim nechtělo. Jednoduše řešeno – je to taková stálice na chvostu, který by vás měl ještě zajímat.

Pokud se nepletu, tak jako jedni z mála co za to ještě stojí nabízejí prokliky také zdarma a tak nedáte nic za to, když se tam registrujete. Může vám to jen něco přinést. Nutno ale upozornit, že zázraky to nebudou a nelze je čekat.

http://www.hyperzbozi.cz/

6) HledejCeny.cz

Stejně jako předchozí adept – patří do větší skupiny (Mladá Fronta), která generuje projektu nějakou relativně slušnou návštěvnost a je to pro skupinu určitá monetizace obsahu, který tvoří. Portál ale negeneruje stejně jako HyperZboží.cz to, na co by měl potenciál.

Opět platí, že nemůžete čekat zázraky, ale nějaký přínos by portál mít měl.

http://www.hledejceny.cz/

7) Srovnáme.cz

Srovnáme.cz je asi poslední adept české scény, který má nárok na alespoň trochu vaší pozornosti. Pokud se nepletu, tak není v žádné větší skupině webu, nicméně je na tom podobně jako dva předchozí. Negeneruje tolik, ale stále ještě něco jo. Portál by měl asi i na více, ale moc se nechce nebo se to neumí… Ono to tedy také není tak lehké, jak by se mohlo zdát, nutno říci.

Je tu ovšem jedna věc, která mi poměrně vadí – v poslední době začali rozesílat SPAM a to i na maily, které nejsou v systému registrované. Trochu mi to kazí chuť je doporučovat, ale budiž.

http://www.srovname.cz/



O autorovi příspěvku: Ing. Jan Kalianko

Jsem konzultant věnující se výhradně e-shopům. Pomáhám jim více vydělávat při stejných vstupních podmínkách. Napsal jsem první českou knihu o tom, jak vybudovat úspěšný e-shop, pořádám E-shop víkend, E-shop summit, UX&CRO summit, E-shop akademii a v neposlední řadě jsem také CEO SvětBot.cz. Od roku 2017 vedu školení open-source nástroje Mautic, který je určený pro marketingovou automatizaci. A když mám trochu volna, přednáším na konferencích o e-shopech.

6 komentářů

  1. Karel Muška

    Do seznamu bych také zařadil srovnávač najdu zbozi . cz, který se po spuštění nové verze (říjen 2015) posunul mílovými kroky kupředu.

    • Karle, nemohu s tebou souhlasit. Je to jeden z mnoha, co zatím nestojí za zmínku. Jsou jich desítky podobných a fakticky není ničím výjimečný. Objemem na trhu je zcela zanedbatelný…

      • Karel Muška

        Mohu se zeptat, z jakých údajů vycházíte? Z vlastní zkušenosti mohu říct, že např. zbozi.cz je pro náš eshop nerentabilní. Naopak právě najduzbozi.cz nebo jiné „menší“ srovnavače nám (zdarma) přinesly několik desítek objednávek…
        Navíc u tohoto projektu mohu trochu nahlédnout pod pokličku: srovnavač aktuálně nabízí porovnání téměř 4 mil. produktů, což je dvojnásobek vámi avizovaného srovname.cz.

      • To je vidět, Karle, že k webu patříš. Proto ho tak hájíš a já to chápu.

        Vycházím z analytických dat více než 60 e-shopů, ke kterým mám přístup do Google Analytics. Jsou to různé obory a je to poměrně slušný statistický vzorek do české e-commerce. Dále jsem připojil osobní zkušenost a pohled na věc.

        Nezlob se na mě, ale doporučuji a píši jen to, co si myslím. Nemusí se mnou souhlasit každý. Vypsal jsem 7 srovnávačů, které jsem okomentoval. Více nestojí podle mě za zmínku.

  2. Najdu zboží se trochu musím zastat. U jednoho eshopu je najduzbozi.cz registrováno a výsledek je pěkný, na to, že je to jen inzerce za odkaz.

    https://twitter.com/pmikulaskova/status/646584170857279488/photo/1

  3. Ještě možná cochces.cz. Někde mám lepší výsledky než u hledejceny.cz. Například povlečení a prostěradla.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Zvýrazněná (označená) pole jsou povinná *

*

CommentLuv badge

Více v heureka, hledejceny, hyperzboží, pricemania, srovnavame, zboží
Zboží.cz přechází na nový obchodní model

Zboží.cz se v posledních dnech docela snaží. Nejen, že připravuje...

Zavřít